در سال ۱۳۹۶ در جاب ویژن چه گذشت؟

تقریبا یک سال و اندی از آغاز فعالیت “جاب‌ویژن” به عنوان سامانه استخدامی نمایشگاه کار دانشگاه شریف می‌گذرد. در این مدت کوتاه سازمان‌های زیادی به جاب‌ویژن پیوستند و هم‌چنین از طرف دیگر هر روز بر تعداد کارجویانی که در سایت جاب‌ویژن رزومه خود را تکمیل کرده‌اند، افزوده شد. در این نوشته قصد داریم نگاهی آماری به عملکرد جاب‌ویژن در سالی که گذشت داشته‌باشیم.

همراهی معتبرترین سازمان‌ها

پس از برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه کار دانشگاه شریف در اسفند ۱۳۹۵ و معرفی سیستم جاب‌ویژن به عنوان سامانه استخدامی نمایشگاه کار، به تدریج کارفرمایان و کارجویان با این مجموعه آشنا شدند. ویژگی‌هایی نظیر سیستم هوشمند انطباق، آزمون‌های ارزیابی فردی، رزومه‌ساز دوزبانه استاندارد و پنل جامعی که در اختیار کارجویان و کارفرمایان قرار گرفته‌بود، از عوامل اقبال عمومی به سیستم جاب‌ویژن بود.

در طول سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۰۰۰ سازمان به جاب‌ویژن پیوستند که اسنپ، ایرانسل، دیجی‌کالا، کاله، یونیلیور، هایپراستار، گلدیران، بانک خاورمیانه، بل، همکاران سیستم، اسنوا، سایپا، امرسان، بامیلو، شکوفامنش، فرمند، نگین خودرو، داروسازی دکتر عبیدی، استیل البرز و چندین سازمان مشهور دیگر از جمله آن‌ها بودند. در تصویر زیر معتبرترین همکاران جاب‌ویژن به همراه زمان ورود آن‌ها به جمع کارفرمایان نمایش داده شده‌است.

 

روند روبه‌رشد در تمامی شاخص‌ها

مهم‌ترین شاخص‌هایی که بر اساس آن‌ها می‌توان یک سامانه استخدامی را ارزیابی کرد، تعداد کارجویان همراه، تعداد موقعیت‌های شغلی و تعداد سازمان‌های فعال در سایت هستند. ظرف مدت یک سال تعداد کارجویان همراه با جاب‌ویژن به عدد قابل توجه ۱۲۰ هزار نفر رسید. در نموداری که در ادامه می‌بینید، روند رشد تعداد موقعیت‌های شغلی، تعداد سازمان‌های همراه، اعضای شبکه‌های اجتماعی، تعداد آزمون‌های برگزارشده در سایت و رتبه Alexa سایت، نشان داده‌شده‌است.
همان‌طور که در این نمودار مشخص است، ظرف مدت یک سال، تعداد فرصت‌های شغلی از ۱۳۰ به ۲۲۰۰ فرصت و تعداد سازمان‌های همراه از ۱۲۵ به ۱۲۰۰ رسیده‌است.

اهمیت تعامل با مخاطبان و بازخورد گرفتن از آن‌ها یکی از عوامل اصلی پیشرفت هر مجموعه‌ای است. بر همین اساس جاب‌ویژن از همان ابتدا سعی در افزایش سطح ارتباط خود با مخاطبان اهم از کارجو و کارفرما داشت. در نتیجه تعداد اعضای شبکه‌های اجتماعی شامل کانال تلگرام، اینستاگرام، لینکداین و توئیتر در همین یک سال بیش از ۶ برابر شد و از ۸۰۰۰ نفر به ۴۸۰۰۰ نفر رسید.

از ویژگی‌های متمایز و منحصربه‌فرد جاب‌ویژن، امکان شرکت در آزمون‌های ارزیابی فردی توسط کارجویان و مشاهده نتایج این آزمون‌ها توسط کارفرمایان است. در طول سال گذشته بیش از ۴۷۰۰۰ آزمون در سایت جاب‌ویژن برگزار شد که کمک شایانی به ارزیابی دقیق‌تر و جامع‌تر کارفرمایان از کارجویان می‌کند.

موضوع دیگری که در این بررسی به آن پرداخته شده‌است، رتبه Alexa سایت است. سایت Alexa، دقیق‌ترین و معتبرترین رده‌بندی سایت‌ها را بر اساس شاخص‌هایی چون تعداد بازدید، میانگین مدت زمان حضور در سایت و چند عامل دیگر، انجام می‌دهد. در بین وب‌سایت‌های ایرانی، رتبه جاب ویژن از رتبه ۲۰۲۰ در ابتدای سال به ۶۵۰ در انتهای سال ارتقا یافت.

هم‌چنین بر اساس بازخوردهای گرفته شده از سازمان‌ها، حدود ۲۵ درصد موقعیت‌های شغلی موجود در سایت جاب‌ویژن منجر به استخدام شده‌اند.

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *